De eerste week + eerste dag stage - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Inez Witlox - WaarBenJij.nu De eerste week + eerste dag stage - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Inez Witlox - WaarBenJij.nu

De eerste week + eerste dag stage

Door: Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez

15 Februari 2016 | Curaçao, Curaçao

Hoi allemaal,

De eerste week zit erop. Vorige week Zaterdag zijn we gevlogen. De vliegreis vloog voorbij. ;) De aankomst op curaçao verliep heel goed. We zijn netjes opgehaald door ons autoverhuurbedrijf. De auto waarin we de komende 10 weken rond gaan rijden is kwa looks niet de mooiste, maar rijdt verder helemaal prima. Ik heb al een aantal keer erin gereden en dit gaat hartstikke goed. Het studentenhuis was in het begin wel even schrikken. Een 'vieze' keuken, koude douche, geen wasmachine en het huis delen met zeven andere is wel even wennen, maar ook een mooie persoonlijke uitdaging. Eind februari komen er nog 5 bij. Na een aantal dagen waren we al wat meer gewend en gelukkig kijken we er nu al wat luchtiger tegen aan. Tien weken is ook nog wel te overzien.

De eerste dagen hebben we lekker veel rondgereden en het eiland ontdekt. Iedereen zegt dat curaçao niet zo groot is maar voor alsnog vind ik het een super groot eiland. De strandjes die we tot nu toe hebben gezien zijn prachtig. Vooral de grote knip was indrukwekkend. De hele dag rondrijden richting westpunt en de mooiste stranden van curaçao af gaan is een leuke dagbesteding waar ik wel aan kan wennen. Ik wil ook nog graag een snorkel kopen want de onderwater wereld is volgens mij hier ook heel indrukwekkend. Ook hebben we genoten van carnaval op curacao. Leuk om dit feest een keer te vieren in de zon. Heel de stad liep uit. We hebben onze ogen uitgekeken. Deze week hebben we ook kennis gemaakt met de gulden. Dit is even wennen, maar wordt steeds meer automatisme. We hebben naast de leuke dingen ook veel moeten regelen voor stage bij de immigratiedienst.

De eerste paar dagen zaten we helaas zonder gas. Daarom zijn we de eerste paar dagen lekker uit eten gegaan. Ook een cocktail pakken op 't strand is hier super leuk en dat hebben we dan ook al regelmatig gedaan. De pontjesbrug hebben we ook al bezocht. Het zag er prachtig uit met die mooie gekleurde huisjes. De mensen hier zijn heel vriendelijk en behulpzaam. We kunnen met de meeste gewoon goed communiceren, in het Nederlands. Wanneer ze papiamemts gaan spreken is er over het algemeen geen touw meer aan vast te knopen. Je pikt soms een aantal woorden op maar over het algemeen kun je dat niet zo goed verstaan. De jetleg viel reuze mee. Op tijd wakker worden was de eerste week niet zo erg, zo heb je nog wat aan je dag. Het tijdsverschil met Nederland is wel lastig. Vooral om contact op te nemen met familie. Raar idee dat t daar vijf uur later is en dat het daar sneeuwt en hier 30 graden is.
Aan dat laatste kan ik echter wel wennen ;)

Vandaag de eerste stagedag gehad. Ik was heel zenuwachtig, maar het viel gelukkig heel erg mee. Leuke groep, leuke begeleider en leuk om te zien hoe het allemaal hier in z'n werk gaat. De eerste indruk was heel positief. Vooral de indeling van de dag/ochtend is heel raar. Je begint al om kwart voor acht. Meer over de eerste stageweek lees je volgende week. Nu ga ik snel weer de zon in! ; )

Liefs inez

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inez

Hoi Allemaal, Ik ben Inez en ik ben 21 jaar oud. Ik zit in mijn derde leerjaar op de opleiding tot leerkracht basisonderwijs. Voor mijn opleiding heb ik gekozen voor de 10 weken durende minor Experience Abroad. Voor deze minor ga ik 10 weken stagelopen op een basisschool in Curaçao. Ik ga stage lopen op basisschool Klein College in groep 1/2. Op deze site zal ik mijn ervaringen delen tijdens mijn stage. Veel lees plezier. Liefs Inez

Actief sinds 27 Jan. 2016
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 1804

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 21 April 2016

Curaçao

Landen bezocht: